مصوبه جدید حقوق مسافر در زمان ابطال و تاخیر پروازی :

1-   علیرغم داشتن بلیط تایید شده مسافر ،در صورت ممانعت از سفر توسط شرکت هواپیمایی بدلایل (بازرگانی ،فنی ، عملیاتی )، شرکت هواپیمایی موظف به استرداد وجه بلیط و همچنین ارائه یک بلیط رایگان مشابه از لحاظ مسیر و کلاس پروازی می باشد.

2-   در صورت ابطال پروازشرکت حمل کننده هواپیمایی موظف است:

الف-ابطال یک هفته قبل از پرواز = پرداخت کامل وجه بلیط

ب- ابطال شش روز تا 24 ساعت قبل از انجام پرواز = پرداخت کامل وجه بلیط و ارائه یک بلیط مشابه با 30 درصد تخفیف

ج-  ابطال 24 ساعت مانده تا زمان انجام پرواز = پرداخت کامل وجه بلیط و ارائه یک بلیط مشابه با 50درصد تخفیف

ارائه بلیط مشابه ( از لحاظ مسیر و کلاس ) در اولین فرصت زمانی ، در صورت استفاده از سایر خطوط هوایی بدون پرداخت هزینه مابه التفاوت

3-   در صورت تاخیرپروازشرکت حمل کننده هواپیمایی موظف است:

حضور نماینده شرکت هواپیمایی و اطلاع رسانی صحیح با احترام به مسافران

الف – تاخیر بیش از یک ساعت و تا دو ساعت:

پذیرایی شامل میان وعده ( نوشیدنی سرد و گرم و شیرینی مناسب )

ب-تاخیر بیش از 2 ساعت تا 4 ساعت :

پذیرایی شامل میان وعده ( نوشیدنی سرد و گرم و شیرینی مناسب ) ، برقراری ارتباط تلفنی جهت اطلاع رسانی

در صورت درخواست مسافر( تغییر پرواز و یا اعزام مسافر توسط شرکت هایی هواپیمایی دیگراز همان مسیر یا مسیر جایگزین و یا پرداخت وجه بلیط )

ج- تاخیر بیش از 4 ساعت :

ارائه یک فقره بلیط مشابه با تخفیف 30 درصد

در صورت ابطال پرواز پرداخت کامل وجه و ارائه یک فقره بلیط مشابه نیم بها

4- درصورت ابطال و تاخیر پرواز بدلایل شرایط جوی و امنیتی شرکت هواپیمایی با رعایت مقررات پذیرایی موظف به استرداد کامل وجه بلیط میباشد.

5- در صورتی که هواپیما در مکانی به غیر از مقصد مسافر توقف نماید شرکت هواپیمایی موظف است مسافر را به مبدا و یا مقصد منتقل نماید( در صورت انتقال به مبدا پرداخت کل وجه بلیط ، در صورت انتقال به مقصد با هر وسیله نقلیه پرداخت هزینه آن توسط شرکت هواپیمایی حامل).

6- در صورت آسیب به جامه دان و بار همراه مسافر ، شرکت هواپیمایی موظف به تامین رضایت مسافر میباشد.( مسافر باید بلافاصله قبل از ترک فرودگاه فهرست کالای آسیب دیده را به شرکت هواپیمایی اعلام کند).