مصوبه جدید حقوق مسافر در زمان ابطال و تاخیر پروازی :
مصوبه جدید حقوق مسافر در زمان ابطال و تاخیر پروازی :
1- علیرغم داشتن بلیط تایید شده مسافر ،در صورت ممانعت از سفر توسط شرکت هواپیمایی بدلایل (بازرگانی ،فنی ، عملیاتی )، شرکت هواپیمایی موظف به استرداد وجه بلیط و همچنین ارائه یک بلیط رایگان مشابه از لحاظ مسیر و کلاس پروازی می باشد.
2- در صورت ابطال پروازشرکت حمل کننده هواپیمایی موظف است:
الف-ابطال یک هفته قبل از پرواز = پرداخت کامل وجه بلیط
ب- ابطال شش روز تا 24 ساعت قبل از انجام پرواز = پرداخت کامل وجه بلیط و ارائه یک بلیط مشابه با 30 درصد تخفیف
ج- ابطال 24 ساعت مانده تا زمان انجام پرواز = پرداخت کامل وجه بلیط و ارائه یک بلیط مشابه با 50درصد تخفیف
ارائه بلیط مشابه ( از لحاظ مسیر و کلاس ) در اولین فرصت زمانی ، در صورت استفاده از سایر خطوط هوایی بدون پرداخت هزینه مابه التفاوت
3- در صورت تاخیرپروازشرکت حمل کننده هواپیمایی موظف است:
حضور نماینده شرکت هواپیمایی و اطلاع رسانی صحیح با احترام به مسافران
الف – تاخیر بیش از یک ساعت و تا دو ساعت:
پذیرایی شامل میان وعده ( نوشیدنی سرد و گرم و شیرینی مناسب )
ب-تاخیر بیش از 2 ساعت تا 4 ساعت :
پذیرایی شامل میان وعده ( نوشیدنی سرد و گرم و شیرینی مناسب ) ، برقراری ارتباط تلفنی جهت اطلاع رسانی
در صورت درخواست مسافر( تغییر پرواز و یا اعزام مسافر توسط شرکت هایی هواپیمایی دیگراز همان مسیر یا مسیر جایگزین و یا پرداخت وجه بلیط )
ج- تاخیر بیش از 4 ساعت :
ارائه یک فقره بلیط مشابه با تخفیف 30 درصد
در صورت ابطال پرواز پرداخت کامل وجه و ارائه یک فقره بلیط مشابه نیم بها
4- درصورت ابطال و تاخیر پرواز بدلایل شرایط جوی و امنیتی شرکت هواپیمایی با رعایت مقررات پذیرایی موظف به استرداد کامل وجه بلیط میباشد.
5- در صورتی که هواپیما در مکانی به غیر از مقصد مسافر توقف نماید شرکت هواپیمایی موظف است مسافر را به مبدا و یا مقصد منتقل نماید( در صورت انتقال به مبدا پرداخت کل وجه بلیط ، در صورت انتقال به مقصد با هر وسیله نقلیه پرداخت هزینه آن توسط شرکت هواپیمایی حامل).
6- در صورت آسیب به جامه دان و بار همراه مسافر ، شرکت هواپیمایی موظف به تامین رضایت مسافر میباشد.( مسافر باید بلافاصله قبل از ترک فرودگاه فهرست کالای آسیب دیده را به شرکت هواپیمایی اعلام کند).